Bu Blogda Ara

9 Mayıs 2011 Pazartesi

çocuk edebiyatı makalesi

ÇOCUK EDEBİYATI DİL VE ANLATIM
 Çocuğa yönelik hazırlanan yapıtlar, dil ve anlatım açısından farklılık göstermektedir. Çocuğun dil gelişiminin, belli sürece bağlı geliştiği bilinmektedir. Piaget, çocuğun bilişsel gelişim sürecini: – Duyuşsal-Motor Dönemi (0–3 yaş) – İşlem Öncesi Dönemi (3–7 yaş) -Somut İşlemler Dönemi (7–11 yaş) -Soyut İşlemler Dönemi (11–16) olarak dönemlere ayırmaktadır. Çocuklar, sözcüklerle anlamlı cümle kurmaları dört yaşına kadar sürer. Çocuğun kitapla tanışması da bu yaştan sonra başlar. 3–7 yaş dönemi çocuğun oyun dönemini kapsamaktadır. Bu dönemde dil gelişimi hızlanmaya başlar. 6- 8 sözcükte oluşan cümleler kurabilecek düzeye gelir. Cuff’un sözcükler üzerinde yaptığı araştırmaya göre: YAŞLAR OKUL DÖNEMİ SÖZCÜK SAYISI 36 aylık – 3 yaş Kreş 896 48 aylık – 4 yaş Kreş 1540 60 aylık – 5 yaş Anasınıfı 2072 72 aylık – 6 yaş Anasınıfı 2562 7 yaş İlköğretim – 8 yaş İlköğretim – 9 yaş İlköğretim 7425 10 yaş İlköğretim 10309 11 yaş İlköğretim 12960 12 yaş İlköğretim 13965 13 yaş İlköğretim 14910 14 yaş İlköğretim 16800 (Yaratıcı Çocuk Edebiyat, H.Güleryüz) 2. ve 3. sınıflarla ilgi veriler araştırmaya konulmamıştır. 2. ve 3. sınıflarlarda öğrendikleri sözcük sayısı 3000–5000 arasında olabileceği söylenmektedir. Bu sözcüklerin etkin kullanılma oranı % 50 dolaylarında olduğu belirtilmektedir. 03–06 yaş çocukların öğrendikleri sözcük sayısından fazla konuşma, anlama ve anlatma becerilerine zorlandığında istenilen verimi almada güçlük yaşanabilir.
ALINTIDIR:  
devamı için linlke tıklayınız..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder